Zajęcia fotograficzne
Oferta Ośrodków, Autor: Robert Kaczmarek , Gminny Ośrodek Kultury w PrzygodzicachPoziom nauczania |
0/5
Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie
Zajęcia fotograficzne dla początkujących i zaawansowanych miłośników fotografii. Krótka teoria i zajęcia terenowe. Zajęcia będą dotyczyły przede wszystkim fotografii przyrodniczej ale również techniki wykonywania zdjęć makro, krajobrazu i portretu. Zajęcia to wyjątkowe spotkanie z naturą i próba uchwycenia jej piękna w kadrze zdjęcia. Do dyspozycji w zależności od pogody tereny łąk Doliny Baryczy, Stawów Przygodzickich czy teren pięknego stawu Glinianka. W razie niepogody zajęcia przenosimy do budynku GOK.
czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność |
3 godz. | od 5 do 20 osób | 300 zł/grupa | stałe |
dostępność kilku aparatów i statywów.
Sprzęt, który posiada ośrodek jest wystarczający aby nauczyć się fotografować, natomiast mile widziane jest aby uczestnicy w późniejszym terminie nabyli jakikolwiek aparat. Możliwość zorganizowania ogniska (cena do uzgodnienia).
Sprzęt, który posiada ośrodek jest wystarczający aby nauczyć się fotografować, natomiast mile widziane jest aby uczestnicy w późniejszym terminie nabyli jakikolwiek aparat. Możliwość zorganizowania ogniska (cena do uzgodnienia).
Wrocławska 52
63-421 Przygodzice
63-421 Przygodzice
KONTAKT
- Klasy (IV-VI)
- Klasy (VII-VIII)
- Szkoła średnia
- Oferta dla dorosłych
Przyroda (Klasa (IV))
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Wiedza.
Opanowanie podstawowego słownictwa przyrodniczego (biologicznego, geograficznego, z elementami słownictwa fizycznego i chemicznego).
Wiedza.
Poznanie różnych sposobów prowadzenia obserwacji i orientacji w terenie.
Wiedza.
Poznanie przyrodniczych i antropogenicznych składników środowiska, rozumienie prostych zależności między tymi składnikami.
Kształtowanie postaw – wychowanie.
Przyjmowanie postaw współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego przez: właściwe zachowania w środowisku przyrodniczym, współodpowiedzialność za stan najbliższej okolicy, działania na rzecz środowiska lokalnego, wrażliwość na piękno natury, a także ładu i estetyki zagospodarowania najbliższej okolicy, świadome działania na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i ochrony przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń opisuje sposoby poznawania przyrody, podaje różnice między eksperymentem, doświadczeniem.
Uczeń podaje nazwy przyrządów stosowanych w poznawaniu przyrody, określa ich przeznaczenie (lupa, kompas, taśma miernicza).
Uczeń podaje przykłady wykorzystania zmysłów do prowadzenia obserwacji
przyrodniczych.
Uczeń wymienia różne źródła wiedzy o przyrodzie.
Uczeń korzysta z różnych źródeł wiedzy o przyrodzie.
Technika
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu).
Komunikowanie się językiem technicznym.
Treści nauczania:
Uczeń bezpiecznie uczestniczy w ruchu drogowym, jako pieszy, pasażer i rowerzysta.
Uczeń interpretuje znaki drogowe dotyczące pieszego i rowerzysty.
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych.
Uczeń opisuje, porządkuje i rozpoznaje organizmy.
Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych.
Uczeń wyjaśnia zjawiska i procesy biologiczne zachodzące w wybranych organizmach i w środowisku.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń uzasadnia konieczność ochrony przyrody.
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Uczeń opisuje cechy populacji (liczebność, zagęszczenie, rozrodczość, śmiertelność,
struktura przestrzenna, wiekowa i płciowa) oraz dokonuje obserwacji liczebności,
rozmieszczenia i zagęszczenia wybranego gatunku rośliny zielnej w terenie.
Uczeń analizuje oddziaływania antagonistyczne: konkurencję wewnątrzgatunkową
i międzygatunkową, pasożytnictwo, drapieżnictwo i roślinożerność.
Uczeń przedstawia porosty jako organizmy wskaźnikowe (skala porostowa), ocenia stopień zanieczyszczenia powietrza tlenkami siarki, wykorzystując skalę porostową.
Uczeń przedstawia odnawialne i nieodnawialne zasoby przyrody oraz propozycje racjonalnego gospodarowania tymi zasobami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania:
Biologia
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Postawa wobec przyrody i środowiska.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
Treści nauczania:
Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
Podstawa programowa
Cele ogólne:
Treści nauczania: