1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Opinia rodzica jest ważna  
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

Na tropie leśnych zwierząt

Oferta Ośrodków, Autor: Sandra Blek , Centrum Edukacji LKP "Lasy Doliny Baryczy"- "Dom Drzewa"
Poziom nauczania
 0/5
 
Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali

Podczas tych zajęć grupa zmienia się w Sherlocka Holmesa i oglądając prezentację multimedialną rozpoznaje pozostawiane przez zwierzęta tropy, ślady żerowania, odchody, pióra, głosy. Grupa po zajęciach rozumie, że ślady zwierząt to nie tylko tropy lecz również wszelkie oznaki bytowania. W trakcie edukacji grupa pozna i będzie umiała odróżnić ślady pozostawiane przez zwierzęta leśne oraz dowie się jak ważne jest cierpliwe obserwowanie najbliższego otoczenia. Szukanie śladów to zabawa dla każdego. Oferta ściśle związana z potencjałem przyrodniczym Doliny Baryczy i kompleksami leśnymi na jej terenie. Dostępność dla osób niepełnosprawnych.
 
czas trwania ilość osób koszt dostępność
120 min. od 10 do 50 osób bezpłatne stałe
PLIKI ZASOBU
SŁOWA KLUCZOWE
DODATKOWA OFERTA
- ognisko (pod wiatą)
- kulig
- spacer 40 min ścieżką edukacyjną ( z lupą, lornetką)
- warsztaty plastyczne- TEMATYCZNE (posiadamy wszelkie potrzebne przybory)
- dokarmianie zwierząt
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
  • Przedszkole
  • Wychowanie przedszkolne
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
    Treści nauczania:
    Dziecko przygotowane do podjęcia nauki w szkole posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych, np. tęcza, deszcz, burza, opadanie liści z drzew, sezonowa wędrówka ptaków, kwitnienie drzew, zamarzanie wody, dotyczącymi życia zwierząt, roślin, ludzi w środowisku przyrodniczym, korzystania z dóbr przyrody, np. grzybów, owoców, ziół.
  • Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
  • Edukacja wczesnoszkolna
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga potrzebę i umiejętność samodzielnego, refleksyjnego, logicznego, krytycznego i twórczego myślenia.
    Treści nauczania:
    Uczeń odszukuje w różnych dostępnych zasobach, w tym internetowych, informacje dotyczące środowiska przyrodniczego, potrzebne do wykonania zadania, ćwiczenia.
  • Klasy (IV-VI)
  • Godzina wychowawcza
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Przyroda (Klasa (IV))
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce. Wskazywanie przystosowań organizmów do środowiska życia i zdobywania pokarmu.
    Kształtowanie postaw – wychowanie. Dostrzeganie wielostronnej wartości przyrody w integralnym rozwoju człowieka.
    Treści nauczania:
    Uczeń korzysta z różnych źródeł wiedzy o przyrodzie.
  • Klasy (VII-VIII)
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Planowanie i przeprowadzanie obserwacji oraz doświadczeń; wnioskowanie w oparciu o ich wyniki. Uczeń określa problem badawczy, formułuje hipotezy, planuje i przeprowadza oraz dokumentuje obserwacje i proste doświadczenia biologiczne.
    Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych. Uczeń posługuje się podstawową terminologią biologiczną.
    Treści nauczania:
    Uczeń wskazuje żywe i nieożywione elementy ekosystemu oraz wykazuje, że są one powiązane różnorodnymi zależnościami.
    Etyka
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Plastyka (Klasy (IV-VII))
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Doskonalenie umiejętności plastycznych – ekspresja twórcza przejawiająca się w działaniach indywidualnych i zespołowych.
    Treści nauczania:
    Uczeń w zadaniach plastycznych interpretuje obserwowane przedmioty, motywy i zjawiska, stosując środki wyrazu zgodnie z własnym odczuciem; w wyższych klasach podejmuje również próby rysunkowego studium z natury.
    Przedmioty uzupełniające (zajęcia artystyczne, zajęcia techniczne)
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
OPINIE I KOMENTARZE  

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij