1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Z Grabkiem na ryby
dla kogo?
Opinia rodzica jest ważna
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

Wycieczka klasy V w ramach Edukacji na Rzecz Doliny Baryczy

Materiał Edukacyjny, Autor: Marek Pawlicki , Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Wysocku Małym
Poziom nauczania
 0/5
 
Wycieczka uczniów klasy V SP z Wysocka Małego w ramach Edukacji na Rzecz Doliny Baryczy Dnia 24 maja 2017 roku grupa 18 uczniów klasy V SP z Wysocka Małego pod opieką 2 nauczycieli przeprowadziła wycieczkę rowerową po Dolinie Baryczy trasą: Wysocko Małe – Janków Przygodzki – Trzcieliny – Dębnica – Górecznik – Przygodzice – Wysocko Małe. Celem wycieczki były zajęcia terenowe połączone z wypełnianiem kart pracy z użyciem pomocy naukowych w tym kompasu, map i lornetek, które dotyczyły przyrody i kultury mijanych po drodze miejsc. Ponad to rekreacja rowerowa, wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w ruch rowerzystów i odpoczynek wraz z posiłkiem na Góreczniku. Wycieczce nie sprzyjała aura pogodowa, ale mimo trudności zajęcia były udane i pouczające dla dzieci. Zajęcia w terenie poprzedziło spotkanie informacyjne w klasie z zastosowaniem przewodników, map i Internetu, które miało miejsce przed wyjazdem.
PLIKI ZASOBU
 
WYCIECZKA V - DB karta pracy ( 17 KB .DOCX )
SŁOWA KLUCZOWE
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
  • Klasy (IV-VIII)
  • Godzina wychowawcza
    Podstawa programowa do 2017
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Przyroda
    Podstawa programowa do 2017
    Cele ogólne:
    Obserwacje, pomiary i doświadczenia.
    Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji (własnych obserwacji, badań, doświadczeń, tekstów, map, tabel, fotografii, filmów), wykonuje pomiary i korzysta z instrukcji (słownej, tekstowej i graficznej); dokumentuje i prezentuje wyniki obserwacji i doświadczeń; stosuje technologie informacyjno-komunikacyjne.
    Poszanowanie przyrody.
    Uczeń zachowuje się w środowisku zgodnie z obowiązującymi zasadami; działa na rzecz ochrony przyrody i dorobku kulturowego społeczności.
    Praktyczne wykorzystanie wiedzy przyrodniczej.
    Uczeń orientuje się w otaczającej go przestrzeni przyrodniczej i kulturowej; rozpoznaje sytuacje zagrażające zdrowiu i życiu oraz podejmuje działania zwiększające bezpieczeństwo własne i innych, świadomie działa na rzecz ochrony własnego zdrowia.
    Stawianie hipotez na temat zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie i ich weryfikacja.
    Uczeń przewiduje przebieg niektórych zjawisk i procesów przyrodniczych, wyjaśnia proste zależności miedzy zjawiskami; przeprowadza obserwacje i doświadczenia według instrukcji, rejestruje ich wyniki w różnej formie oraz je objaśnia, używając prawidłowej terminologii.
    Zaciekawienie światem przyrody.
    Uczeń stawia pytania dotyczące zjawisk zachodzących w przyrodzie, prezentuje postawę badawczą w poznawaniu prawidłowości świata przyrody przez poszukiwanie odpowiedzi na pytania: "dlaczego?", "jak jest?", "co się stanie, gdy?".
    Treści nauczania:
    Uczeń podaje przykłady przyrządów ułatwiających obserwację przyrody (lupa, mikroskop, lornetka), opisuje ich zastosowanie, posługuje się nimi podczas prowadzonych obserwacji;
    Uczeń rozpoznaje i nazywa niektóre rośliny (w tym doniczkowe) zawierające substancje trujące lub szkodliwe dla człowieka i. podaje zasady postępowania z nimi.
    Uczeń wymienia formy ochrony przyrody stosowane w Polsce, wskazuje na mapie parki narodowe, podaje przykłady rezerwatów przyrody, pomników przyrody i gatunków objętych ochroną, występujących w najbliższej okolicy;
    Uczeń obserwuje i nazywa typowe organizmy lasu, łąki, pola uprawnego;
    Uczeń obserwuje i nazywa typowe rośliny i zwierzęta żyjące w jeziorze lub rzece, opisuje przystosowania ich budowy zewnętrznej i czynności życiowych do środowiska życia;
    Uczeń rozpoznaje w terenie przyrodnicze (nieożywione i ożywione) oraz antropogeniczne składniki krajobrazu i wskazuje zależności między nimi;
    Uczeń rozróżnia i opisuje rodzaje wód powierzchniowych;
    Uczeń obserwuje i nazywa zjawiska atmosferyczne zachodzące w Polsce;
    Uczeń identyfikuje na planie i mapie topograficznej miejsce obserwacji i obiekty w najbliższym otoczeniu, określa wzajemne położenie obiektów na planie, mapie topograficznej i w terenie;
    Uczeń orientuje plan, mapę w terenie, posługuje się legendą;
    Uczeń posługuje się podziałką liniową do określania odległości, porównuje odległość na mapie z odległością rzeczywistą w terenie;
    Uczeń wykonuje pomiary np. taśmą mierniczą, szacuje odległości i wysokości w terenie;
    Uczeń wyznacza kierunki na widnokręgu za pomocą kompasu, gnomonu;
    Wychowanie fizyczne
    Podstawa programowa do 2017
    Cele ogólne:
    Stosowanie zasad bezpieczeństwa podczas aktywności fizycznej;
    Udział w aktywności fizycznej ukierunkowanej na zdrowie, wypoczynek i sport;
    Treści nauczania:
    Uczeń omawia zasady aktywnego wypoczynku
OPINIE I KOMENTARZE  

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij