1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Gmina Cieszków
dla kogo?
Poczuj klimat
dla kogo?
Gęś
dla kogo?
Opinia rodzica jest ważna
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

WIE 2018_Na olchowym szlaku_Regionalny Konkurs o Dolinie Baryczy POZNAJĘ i GRAM w Dolinę Baryczy

Baza Wiedzy / WIE, Autor: Zuzanna Pietrzykowska, Jakub Gajewski , Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Jana Pawła II w Twardogórze
 5/5
 
Grupa wiekowa: Klasy (IV-VI)
Drogi turysto! zapraszamy Cię na ścieżkę, którą opracowaliśmy na terenie rezerwatu "Torfowisko koło Grabowna Wielkiego". Prawie 20 lat temu była utworzona tutaj ścieżka przyrodnicza. Niestety zachowały się tylko jej zniszczone fragmenty. Ponieważ bardzo lubimy to miejsce, postanowiliśmy stworzyć własne punkty. Rozmawialiśmy już na ten temat z Nadleśnictwem i Gminą. Dla nas to jest magiczne miejsce. Tutaj zaczniesz swą przygodę. Wyrusz z nami olchowym szlakiem!


Nasza ścieżka została wytyczona w rezerwacie torfowiskowym ze względu na roślinność, która do swojego rozwoju potrzebuje terenów silnie uwilgotnionych. Wędrówka ścieżką umożliwiła poznawanie najciekawszych zbiorowisk roślin bagiennych i bagienno – łąkowych. Poprzez bezpośrednią obserwację najbliższej okolicy kształciliśmy umiejętności orientacji w terenie, rozpoznawania roślin, dokonywania pomiarów, dokumentowania i interpretacji wyników. Trasa naszej ścieżki obejmuje 7 przystanków. Opracowaliśmy także przykładową kartę pracy. Warto odwiedzić naszą ścieżkę ze względu na specyficzne warunki siedliskowe, jakie panują na torfowiskach. Znaczna część roślin torfowiskowych to gatunki rzadkie i chronione o specyficznych wymaganiach siedliskowych. Część z nich możemy zaobserwować na ścieżce.

 

Metryczka

1. Tytuł pracy: „Na olchowym szlaku”

2. Szkoła: „Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jan Pawła II W Twardogórze

3. Imię i nazwisko nauczyciela: Marta Kozioł – Skrzypczak

 

Imię i nazwisko autorów pracy

Jakie zadania wykonywał przy pracy konkursowej

Zuzanna Pietrzykowska, Jakub Gajewski

Zbieranie materiałów: określanie kierunków geograficznych na podstawie mchu na drzewie oraz kompasu, wykonywanie dokumentacji, zdjęć, badanie pH wody i gleby, zapisywanie wyników, nazywanie i rozpoznawanie roślin, opracowanie karty pracy

4. Źródła materiałów wykorzystanych przy pracy:

- podręcznik do przyrody kl. V autor: Elżbieta Szedzianis, Krystyna Tryl, E. Dudek

- przewodnik do oznaczania roślin

- atlas przyrodniczy dla klas IV – VI 

-  ścieżka przyrodnicza opracowana przez E. Ranoszka 

- "Uroki Twardogóry i okolic" autor: B. Hołubka, E. Lewkowska

- zdjęcia i materiały wykonane przez Bożenę Hołubkę

5. W pracy zostały wykorzystane własne materiały:

- zdjęcia roślin

- opisy do zdjęć

- teksty

PLIKI ZASOBU
 
Karta pracy Na olchowym szlaku ( 14 KB .ODT )
SŁOWA KLUCZOWE
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
LINKI ZEWNĘTRZNE
LICENCJA
Materiały w tym zasobie udostępnione zostają na licencji:
Użycie Niekomercyjne (ang.Noncommercial (NC))
zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych tylko w celach niekomercyjnych.
PODKATEGORIE
Przyroda
  1. Rośliny
  2. Zwierzęta
  3. Grzyby
Krajobrazy DB
  1. Inne
  2. Las
Atrakcje DB
WIE Wyjątkowe Inicjatywy Edukacyjne

Zasób biorący udział w inicjatywie:
OPINIE I KOMENTARZE  
Wiktor Wolf
Świetna zabawa na ścieżce przyrodniczej. Policzyłem wiek lasu:) Czekam na tablice. Pomysł świetny
23-04-2018

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij