1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Żuraw
dla kogo?
Kaczeńce
dla kogo?
Opinia rodzica jest ważna
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

Warstwowa budowa lasów.

Oferta Ośrodków, Autor: Malwina Fikus , PGL LP Nadleśnictwo Antonin - LKP "Lasy Rychtalskie"
Poziom nauczania
 0/5
 
Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali

Odkryjemy dla Was jak zbudowany jest las, a przede wszystkim jak powinien docelowo wyglądać. Dzięki specjalnym tablicom pokażemy warstwową budową lasu oraz podstawowe gatunki roślin i zwierząt w nim występujących. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym. Zajęcia dostępne dla osób niepełnosprawnych.
 
czas trwania ilość osób koszt dostępność
1 godz. od 10 do 30 osób bezpłatne stałe
SŁOWA KLUCZOWE
DODATKOWA OFERTA
OFERTA DODATKOWA
1.Organizacja ogniska bądź grilla w zależności od warunków pogodowych. Nadleśnictwo zapewnia rozpalenie ogniska/grilla (produkty żywnościowe we własnym zakresie uczestników).
2.Obok siedziby nadleśnictwa znajduje się Pałac Myśliwski Książąt Radziwiłłów oraz park w stylu angielskim otwarty dla zwiedzających. (Obecnie remont pałacu do jesieni).
3.Organizacja spaceru z leśnikiem po rezerwacie przyrody „Wydymacz”
4.Możliwość pobrania darmowej aplikacji „Ścieżka Antonin” na smartfona, która umożliwia lepsze poznanie walorów rezerwatu w domu lub osobiście na ścieżce.

Wszelkie informacje związane z ofertą edukacyjną można znaleźć na stronach:
http://www.antonin.poznan.lasy.gov.pl/
http://www.lkplasyrychtalskie.poznan.lasy.gov.pl/
http://sciezkaantonin.pl/
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
  • Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
  • Edukacja wczesnoszkolna
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także umiejętność formułowania wniosków i spostrzeżeń.
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego.
    Treści nauczania:
    Uczeń rozpoznaje i wyróżnia cechy ekosystemów, takich jak: łąka, jezioro, rzeka, morze, pole, staw, las, las gospodarczy; określa składowe i funkcje ekosystemu na wybranym przykładzie, np. las, warstwy lasu, polany, torfowiska, martwe drzewo w lesie.
    Uczeń rozpoznaje w swoim otoczeniu popularne gatunki roślin i zwierząt, w tym zwierząt hodowlanych, a także gatunki objęte ochroną.
    Uczeń rozpoznaje wybrane zwierzęta i rośliny, których w naturalnych warunkach nie spotyka się w polskim środowisku przyrodniczym.
  • Klasy (IV-VI)
  • Przyroda (Klasa (IV))
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Wiedza. Opanowanie podstawowego słownictwa przyrodniczego (biologicznego, geograficznego, z elementami słownictwa fizycznego i chemicznego).
    Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce. Wskazywanie przystosowań organizmów do środowiska życia i zdobywania pokarmu.
    Treści nauczania:
    Uczeń rozpoznaje składniki przyrody ożywionej i nieożywionej w najbliższej okolicy szkoły.
    Uczeń rozpoznaje i nazywa pospolite organizmy występujące w najbliższej okolicy szkoły.
OPINIE I KOMENTARZE  

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij