1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Opinia rodzica jest ważna  
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

Badania zespołów lęgowych ptaków leśnych.

Oferta Ośrodków, Autor: Beata Orłowska , Stacja Ornitologiczna Uniwersytetu Wrocławskiego
Poziom nauczania
 0/5
 
Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali

Warsztaty w sali z 15 min. prelekcją, na zakończenie wyjście w teren. Na podstawie zebranych materiałów, dotyczących zespołów ptaków lęgowych w różnych typach lasów, uczniowie przygotowują listę gatunków i ilość par lęgowych zasiedlających dane środowisko, oraz wyciągają wnioski dotyczące powiązania zasobności siedliska i związanych z nim zespołów ptaków. Na podstawie wiedzy zdobytej w szkole samodzielnie opisują poszczególne typy lasu. Uczniowie mają także powiązać różne praca leśne (ich terminy, zakres) z zagrożeniami jakie niosą ptakom leśnym. Zajęcia kończą się wyjściem w teren, aby poznać głosy pospolitych gatunków ptaków leśnych i w terenie wypróbować metody poznania zespołów gatunków lęgowych. Oferta oparta jest na potencjale przyrodniczym obszaru Natura 2000 Dolina Baryczy i skierowana szczególnie do uczniów technikum Leśnego, przyszłych gospodarzy tego terenu.
 
czas trwania ilość osób koszt dostępność
1,5 do 2 godzin godz. od 5 do 12 osób 220 zł/grupa sezonowe:
marzec-kwiecień,
SŁOWA KLUCZOWE
DODATKOWA OFERTA
W czasie wyjścia do lasu uczniowie korzystają ze sprzętu optycznego oraz sprzętu do nagrywania i odtwarzania głosów ptaków
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
LINKI ZEWNĘTRZNE
Ruda Milicka 12
56-300 Milicz Ruda Milicka
KONTAKT
  • Szkoła średnia
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Postawa wobec przyrody i środowiska.
    Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń opisuje różnorodność biologiczną na poziomie genetycznym, gatunkowym i ekosystemowym; wskazuje przyczyny spadku różnorodności genetycznej, wymierania gatunków, zanikania siedlisk i ekosystemów
    Uczeń przedstawia podstawowe motywy ochrony przyrody (egzystencjalne, ekonomiczne, etyczne i estetyczne)
    Uczeń przedstawia różnicę między ochroną bierną a czynną, przedstawia prawne formy ochrony przyrody w Polsce oraz podaje przykłady roślin i zwierząt objętych ochroną gatunkową
    Uczeń przedstawia wpływ współczesnego rolnictwa na różnorodność biologiczną (ciągle malejąca liczba gatunków uprawnych przy rosnącym areale upraw, spadek różnorodności genetycznej upraw)
OPINIE I KOMENTARZE  

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij