1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Nad Stawem
dla kogo?
Pod lupą
dla kogo?
Opinia rodzica jest ważna
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

Przygodzice - Lubię to!

Oferta Ośrodków, Autor: Kornelia Tysiak , Gminny Ośrodek Kultury w Przygodzicach
Poziom nauczania
 0/5
 
Miejsce realizacji zajęć: w sali

Zajęcia w Chacie Regionalnej obejmują: 1. Prezentację filmu o gminie Przygodzice.Celem jest zapoznanie się uczestników z walorami gminy Przygodzice. 2. Legendę o nazwie Przygodzice pt. "Niebezpieczna przygoda" (legendę wydano w ramach materiałów edukacyjnych Doliny Baryczy). 3. Pokaz eksponatów muzealnych, które przybliżają wartości historyczne regionu. 4. Zagadki o gminie Przygodzice (wydano w ramach materiałów edukacyjnych Doliny Baryczy). 5. Puzzle gmin Doliny Baryczy - układanie w grupach na czas (wydano w ramach materiałów edukacyjnych Doliny Baryczy). 6. Rękodzieło artystyczne dotyczące przyrody Doliny Baryczy. Wdrożenie różnych technik rękodzielniczych. 7. Gwara wielkopolska (wiersze, przysłowia, nagrania). Celem jest poznanie gwary wielkopolskiej w sposób bardzo dostępny. Zajęcia prowadzimy w dniach: środa, czwartek, piątek, w godz. od 10.00 do 14.00.
 
czas trwania ilość osób koszt dostępność
90 min. od 10 do 15 osób 15 zł/osoba stałe
PLIKI ZASOBU
 
scenariusz zaj. edukacyjnych ( 11 KB .DOC )
SŁOWA KLUCZOWE
DODATKOWA OFERTA
Udostępniamy materiały do prac rękodzielniczych oraz materiały edukacyjne Doliny Baryczy.
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
Wrocławska 52
63-421 Przygodzice
KONTAKT
Kornelia Tysiak
691338615
  • Klasy (IV-VI)
  • Historia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Chronologia historyczna. Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
    Analiza i interpretacja historyczna. Lokalizacja w przestrzeni procesów, zjawisk i faktów historycznych przy wykorzystaniu map i planów w różnych skalach.
    Treści nauczania:
    Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
    Język polski
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Kształcenie literackie i kulturowe. Wyrabianie i rozwijanie zdolności rozumienia utworów literackich oraz innych tekstów kultury.
    Kształcenie literackie i kulturowe. Kształcenie postawy szacunku dla przeszłości i tradycji literackiej jako podstawy tożsamości narodowej.
    Kształcenie literackie i kulturowe. Rozwijanie zainteresowania kulturą w środowisku lokalnym i potrzeby uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych.
    Treści nauczania:
    Komunikacja językowa i kultura języka. Uczeń identyfikuje nadawcę i odbiorcę wypowiedzi.
    Czytanie utworów literackich. Uczeń objaśnia znaczenia dosłowne i przenośne w tekstach.
    Plastyka
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Doskonalenie umiejętności plastycznych – ekspresja twórcza przejawiająca się w działaniach indywidualnych i zespołowych.
    Opanowanie podstawowych wiadomości z zakresu kultury plastycznej, jej narodowego i ogólnoludzkiego dziedzictwa kulturowego.
    Treści nauczania:
    Uczeń w zadaniach plastycznych interpretuje obserwowane przedmioty, motywy i zjawiska, stosując środki wyrazu zgodnie z własnym odczuciem; w wyższych klasach podejmuje również próby rysunkowego studium z natury.
    Uczeń wyraża w pracach plastycznych uczucia i emocje wobec rzeczywistości, a także płynące z inspiracji muzycznych czy literackich (impresja i ekspresja); rysuje, maluje, ilustruje zjawiska i wydarzenia realne i wyobrażone (także w korelacji z innymi przedmiotami).
    Uczeń modeluje bryły i reliefy, konstruuje samodzielnie małe rzeźbiarskie formy przestrzenne i bryły architektoniczne, a większe projekty realizuje we współpracy z innymi; tworzy aranżacje przestrzenne z gotowych elementów stosując układy kompozycyjne właściwe dla uzyskania zamierzonego wyrazu.
    Przyroda (Klasa (IV))
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Wiedza. Poznanie różnych sposobów prowadzenia obserwacji i orientacji w terenie.
    Treści nauczania:
    Uczeń korzysta z różnych źródeł wiedzy o przyrodzie.
    Uczeń rozpoznaje i nazywa pospolite organizmy występujące w najbliższej okolicy szkoły.
    Technika
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu). Komunikowanie się językiem technicznym.
    Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu). Planowanie i wykonywanie pracy o różnym stopniu trudności.
    Treści nauczania:
    Uczeń racjonalnie gospodaruje różnorodnymi materiałami.
  • Klasy (VII-VIII)
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Postawa wobec przyrody i środowiska. Uczeń uzasadnia konieczność ochrony przyrody.
    Treści nauczania:
    Różnorodność i jedność świata zwierząt. Gady. Uczeń dokonuje obserwacji przedstawicieli gadów (zdjęcia, filmy, schematy, okazy naturalne w terenie itd.) i przedstawia ich cechy wspólne oraz opisuje przystosowania gadów do życia na lądzie.
    Różnorodność i jedność świata zwierząt. Ptaki. Uczeń dokonuje obserwacji przedstawicieli ptaków (zdjęcia, filmy, schematy, okazy naturalne w terenie itd.) i przedstawia ich cechy wspólne oraz opisuje przystosowania ptaków do lotu.
    Geografia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce. Wykorzystywanie zdobytej wiedzy i umiejętności geograficznych w życiu codziennym.
    Kształtowanie postaw. Łączenie racjonalności naukowej z refleksją nad pięknem i harmonią świata przyrody oraz dziedzictwem kulturowym ludzkości.
    Kształtowanie postaw. Przyjmowanie postawy szacunku do środowiska przyrodniczego i kulturowego oraz rozumienie potrzeby racjonalnego w nim gospodarowania.
    Treści nauczania:
    Uczeń wskazuje położenie swojego regionu geograficznego na mapie Polski.
    Historia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Chronologia historyczna. Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
    Analiza i interpretacja historyczna. Lokalizacja w przestrzeni procesów, zjawisk i faktów historycznych przy wykorzystaniu map i planów w różnych skalach.
    Treści nauczania:
    Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
    Język polski
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Kształcenie literackie i kulturowe. Wyrabianie i rozwijanie zdolności rozumienia utworów literackich oraz innych tekstów kultury.
    Kształcenie literackie i kulturowe. Kształcenie postawy szacunku dla przeszłości i tradycji literackiej jako podstawy tożsamości narodowej.
    Kształcenie literackie i kulturowe. Rozwijanie zainteresowania kulturą w środowisku lokalnym i potrzeby uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych.
    Treści nauczania:
    Zróżnicowanie języka. Uczeń wyróżnia środowiskowe i regionalne odmiany języka.
    Plastyka (Klasy (IV-VII))
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Doskonalenie umiejętności plastycznych – ekspresja twórcza przejawiająca się w działaniach indywidualnych i zespołowych.
    Opanowanie podstawowych wiadomości z zakresu kultury plastycznej, jej narodowego i ogólnoludzkiego dziedzictwa kulturowego.
    Treści nauczania:
    Uczeń w zadaniach plastycznych interpretuje obserwowane przedmioty, motywy i zjawiska, stosując środki wyrazu zgodnie z własnym odczuciem; w wyższych klasach podejmuje również próby rysunkowego studium z natury.
    Uczeń wyraża w pracach plastycznych uczucia i emocje wobec rzeczywistości, a także płynące z inspiracji muzycznych czy literackich (impresja i ekspresja); rysuje, maluje, ilustruje zjawiska i wydarzenia realne i wyobrażone (także w korelacji z innymi przedmiotami).
    Uczeń modeluje bryły i reliefy, konstruuje samodzielnie małe rzeźbiarskie formy przestrzenne i bryły architektoniczne, a większe projekty realizuje we współpracy z innymi; tworzy aranżacje przestrzenne z gotowych elementów stosując układy kompozycyjne właściwe dla uzyskania zamierzonego wyrazu.
    Przedmioty uzupełniające (zajęcia artystyczne, zajęcia techniczne)
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
  • Szkoła średnia
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Postawa wobec przyrody i środowiska.
    Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń przedstawia różnicę między ochroną bierną a czynną, przedstawia prawne formy ochrony przyrody w Polsce oraz podaje przykłady roślin i zwierząt objętych ochroną gatunkową
    Geografia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Rozumienie relacji człowiek-przyroda-społeczeństwo w skali globalnej i regionalnej
    Treści nauczania:
    Uczeń formułuje problemy wynikające z eksploatowania zasobów odnawialnych i nieodnawialnych; potrafi przewidzieć przyrodnicze i pozaprzyrodnicze przyczyny i skutki zakłóceń równowagi ekologicznej;
    Historia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Chronologia historyczna
    Uczeń porządkuje i synchronizuje wydarzenia z historii powszechnej oraz dziejów ojczystych; dostrzega zmienność i dynamikę wydarzeń w dziejach, a także ciągłość procesów historycznych.
    Treści nauczania:
    Język polski
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji.
    Uczeń rozumie teksty o skomplikowanej budowie; dostrzega sensy zawarte w strukturze głębokiej tekstu; rozpoznaje funkcje tekstu i środki językowe służące ich realizacji; ma świadomość kryteriów poprawności językowej.
    Treści nauczania:
    Uczeń publicznie wygłasza przygotowaną przez siebie wypowiedź, dbając o dźwiękową wyrazistość przekazu (w tym także tempo mowy i donośność głosu)
    Przedmioty uzupełniające - zajęcia artystyczne, historia i społeczeństwo, ekonomia w praktyce, przyroda
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Zajęcia artystyczne
    Treści nauczania:
    Wiedza o kulturze
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Tworzenie wypowiedzi.
    Uczeń tworzy wypowiedzi, celowo posługując się różnymi mediami (słowo mówione i pisane, obraz malarski, fotograficzny, filmowy, dźwięk, widowisko, środki multimedialne); aktywnie współtworzy kulturę lokalną (szkoły, dzielnicy, miejscowości).
    Treści nauczania:
    Uczeń lokuje wytwory kultury (zachowania, zwyczaje, normy moralne, wytwory materialne, dzieła sztuki) w kontekście grup społecznych, w których są tworzone i odbierane (rodzina, rówieśnicy, społeczność lokalna, naród)
OPINIE I KOMENTARZE  

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij