Centrum Edukacji Ekologicznej przy PCEiPP w Miliczu
AKTUALNE OFERTY OŚRODKA
-
Miejsce realizacji zajęć: w sali
|
Prezentacja o witaminach z owoców i warzyw Doliny Baryczy, zajęcia plastyczne "Moje jabłko"- wyklejanka, zajęcia ruchowe- "jarzynowa gimnastyka", zajęcia praktyczne - robimy sok z jabłek, marchwi, buraków z naszych pól i działek wyciskarką wolnoobrotową, degustacja soków.Dzieci zdobędą wiedzę o znaczeniu witamin dla zdrowia i o właściwościach ekologicznych soków oraz nauczą się obsługiwać wyciskarkę. WSKAZANIE DO GRANTÓW EDUKACYJNYCH:II. Oferta dotyka problematyki przeciwdziałania skutkom klimatu w dziedzinach: - świadome zakupy (zwracamy uwagę na kupowanie produktów od lokalnych dostawców: jabłek i warzyw )
|
dostępność: stałe
-
Miejsce realizacji zajęć: w sali
|
Zajęcia zaczynają się od bajki o Dolinie Baryczy,jej pięknie i potrzebie jej ochrony , również przed śmieciami, które dla dobra przyrody i ludzi Doliny Baryczy, z powinny być segregowane i odpowiednio składowane,potem dzieci segregują śmieci wrzucając je do odpowiednich kontenerów, zajęcia kończą się warsztatami w czasie których dzieci wykonują z odpadów zabawki, jakieś postacie z bajek lub legend ewentualnie z filmów
|
dostępność: stałe
-
Miejsce realizacji zajęć: w sali
|
pogadanka o rybach,projekcja film" Stawy milickie", omówienie autorskiej wizji filmu,omówienie gatunków ryb w Dolinie Baryczy"na przykladzie zdjęć , zajęcia plastyczne"Akwarium w słoiku"
|
dostępność: stałe
-
Miejsce realizacji zajęć: w sali
|
Uczestnicy dzieleni są na grupy przeprowadzaja inscenizację utworów z wykorzystaniem gestów, mimiki, ruchu, nastepnie uczestnicy recytyją wiersze o różnej tematyce i bawią sie w grę "zabawa ze słowami". Po tym wprowadzeniu uczestnicy układają wiersze o temtyce związanej z Doliną Baryczy. Na koniec zajęć wszyscy uczestnicy robią sobie selfie na tle
własnej pracy.
|
dostępność: stałe
-
Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali
|
Mała Ojczyzna i region- wypracowywanie definicji,dziedzictwo kulturowe regionu . (Wykonywanie kolaży przy wykorzystaniu broszur, zdjęć, folderów; gra terenowa z mapą ukazującą ciekawe i historyczne miejsca w Miliczu
|
dostępność: stałe
-
Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali
|
rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę , znaczenie dzikich łąk i nieużytków dla pożytecznych owadów i innych organizmów, zajęcia warsztatowe połączone z prezentacją , pokazem
|
dostępność: stałe
-
Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali
|
Gawęda o ziołach. Historia uprawy ziół na świecie ziołolecznictwo, fitoterapia.
W programie zajęć przewidziano naukę pozyskiwania ziół, ich przechowywania, a przede wszystkim ich rozpoznawanie za pomocą maty edukacyjnej i zielników oraz zajęcia w terenie w porze wiosenno- letnim, degustacja herbatek ziołowych i ewentualnie innych przetworów z ziół
|
dostępność: stałe
-
Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali
|
Jak udomowiono karpia i kto to zrobił? Droga karpia do Polski. Powstanie stawów milickich. Metody hodowli karpia na przestrzeni wieków.
Zajęcia prowadzone m.in. za pomocą prezentacji multimedialnej, kart pracy, zajęć plastycznych
|
dostępność: stałe
-
Miejsce realizacji zajęć: w sali
|
Co to jest komunikacja? Sposoby komunikowania ( porozumiewania się) zwierząt. Znaczenie komunikowania się zwierząt.
Wybrane przykłady sposobów komunikowania się zwierząt z najbliższego otoczenia
( kaczki, łabędzie, mrówki, pszczoły, nietoperze itp.)
|
dostępność: stałe
-
Miejsce realizacji zajęć: w sali
|
Pokaz multimedialny połączony z pogadanką o rodzicielstwie zwierząr, sposobach opieki nad młodymi zwierzętami żyjących na obszarze Doliny Baryczy( ssakami, ptakami, rybami, płazami i gadami)na konkretnych przykladach. Poza tym proponujemy rozwiązywanie krzyżówek, labiryntów, puzzle itp. związanych ze zwyczajami, rodzajem pożywienia naszych zwierząt.
|
dostępność: stałe
-
Miejsce realizacji zajęć: w sali
|
Co to jest komunikacja? Sposoby komunikowania ( porozumiewania się) zwierząt.Znaczenie komunikowania się zwierząt.
Wybrane przykłady sposobów komunikowania się zwierząt z najbliższego otoczenia
( kaczki, łabędzie, mrówki, pszczoły, nietoperze itp.)
|
dostępność: stałe
-
Miejsce realizacji zajęć: w sali
|
Pokaz multimedialny połączony z pogadanką o dzieciństwie zwierząt żyjących na obszarze Doliny Baryczy. Rozwiązywanie krzyżówek, labiryntów itp. związanych ze zwyczajami, rodzajem pożywienia naszych zwierząt.
|
dostępność: stałe
-
Miejsce realizacji zajęć: w sali
|
Historia bochenka od ziarenka.Wybrane zagadnienia z przetwórstwa zbóż. Historia chleba połączona z wyrabianiem ciasta drożdżowego. Zioła używane do ciasta chlebowego. Rodzaje chleba pieczone w piekarniach Doliny Baryczy i w prywatnych domach.
|
dostępność: stałe
-
Miejsce realizacji zajęć: w sali
|
Jak udomowiono karpia i kto to zrobił? Droga karpia do Polski. Powstanie stawów milickich. Metody hodowli karpia na przestrzeni wieków.
Zajęcia prowadzone m.in. za pomocą prezentacji mulimedialnej.
|
dostępność: stałe
-
Miejsce realizacji zajęć: w sali
|
Zajęcia w formie warsztatów polegające na układaniu bukietów z ziół, dzikich kwiatów, traw i zbóż Doliny Baryczy. Rozpoznawanie zbóż, traw, ziół używanych w trakcie warsztatów. Historia bukieciarstwa w tradycji ludowej w Polsce.
|
sezonowe: maj-listopad,
-
Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali
|
Gawęda o ziołach. Historia uprawy ziół, ziołolecznictwo, fitoterapia.
W programie zajęć przewidziano naukę pozyskiwania ziół, ich przechowywania, a przede wszystkim ich rozpoznawanie za pomocą maty edukacyjnej i zielników oraz zajęcia w terenie w porze wiosenno- letnim
|
sezonowe: kwiecień-wrzesień,
|
Trzebnicka 4B
56-300 Milicz
KONTAKT LISTA OŚRODKÓW Z OFERTAMI |