1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Jesienne liście
dla kogo?
Wiosenna łąka
dla kogo?
Opinia rodzica jest ważna
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 
OSRODKI POZASZKOLNE
Szukaj:
 
Poziom nauczania:
  Miesiąc:   Miejsce realizacji zajęć:
WSZYSTKIE AKTUALNE OFERTY
  • dla kogo? 
    256
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Praca leśniczego to bardzo ciekawy i wymagający zawód. Każdy leśnik wie jak sadzić drzewa, jak o nie dbać i jak ścinać aby pozyskać dobry surowiec. Drewno jest surowcem odnawialnym powstaje z niego wiele produktów jak papier, panele, krzesła, drzwi itp. Żeby pozyskać takie drewno należy najpierw je wyhodować co trwa bardzo długo nawet kilkaset lat. Przybliżając pracę leśnika pokażemy jak zmierzyć wysokość drzewa, jego pierśnicę oraz przybliżymy temat sortymentacji i przerobu drewna. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym i gospodarczym (tradycyjny zawód - leśnik. Zajęcia dostępne dla niepełnosprawnych
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    R357
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Specjalnie wyposażona sala edukacyjna oraz tablice z odgłosami zwierząt pozwolą na szczegółowe poznanie gatunków zwierząt występujących w naszych lasach. Wytłumaczymy że jeleń i sarna to dwa różne gatunki, powiemy ile i jakie dzięcioły występują w twojej okolicy oraz nauczymy nazw najczęściej występujących motyli. Dodatkowo postaramy się wzbogacić wiedzę uczestników o podstawowe zwroty leśne. Czy wiedzieliście, że borsuk to inaczej jaźwiec? Zajęcia związane z potencjałem przyrodniczym.Oferta nie w pełni dostosowana dla osób niepełnosprawnych z racji nieprzystosowanych ścieżek w rezerwacie.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    R275
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Antonin to miejscowość z bogatą historią, którą pozostawili po sobie Radziwiłłowie. Wśród ciekawych architektonicznych zabudowań możemy odnaleźć takie atrakcje jak np. pałacyk myśliwski czy Ogrodówka. Przy okazji przyrodniczej lekcji możesz także dowiedzieć się co nie co o historii tych miejsc i podziwiać pozostawione dzieła architektury. Dodatek do oferty podstawowej/ Aktualnie pałac w remoncie. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym i historycznym.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    503
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Odkryjemy dla Was jak zbudowany jest las, a przede wszystkim jak powinien docelowo wyglądać. Dzięki specjalnym tablicom pokażemy warstwową budową lasu oraz podstawowe gatunki roślin i zwierząt w nim występujących. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym. Zajęcia dostępne dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    304
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Nadleśnictwo Antonin położone jest na terenach o bardzo dużej lesistości, a także dużej ilości stawów. Jest to wspaniałe miejsce do poznania wielu gatunków ptaków! Utworzone formy ochrony przyrody chronią miejsca przebywania wielu rzadkich gatunków. Na obszarze Nadleśnictwa Antonin występują m.in.: obszary Natura 2000 jak „Dolina Baryczy” i „Ostoja nad Baryczą”, park krajobrazowy „Dolina Baryczy” , rezerwat przyrody „Wydymacz” Wykorzystując ten fakt proponujemy obserwację ptaków w punkcie widokowym w rezerwacie. Każdego ciekawskiego wyposażymy w lornetkę i chęci do obserwacji. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    732
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Podstawowe gatunki drzew to nie lada wyzwanie dla laika, dlatego postaramy się pokazać podstawowe cechy drzew, pozwalające je rozpoznać i rozróżnić od pozostałych. Dzięki materiałom pomocniczym jak klucz „Czyj to liść” oraz specjalnie przygotowanym próbkom drewna pokażemy jakie to proste. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym. Zajęcia dostępne dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    297
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Cykl zajęć dla najmłodszych o zmienności pór roku i o znaczeniu tego zjawiska dla przyrody. W ramach cyklu proponujemy cztery tematy: 1- Zapachy wiosny: przyroda budzi się do życia, coraz więcej zapachów nas otacza. Kwitnie coraz więcej kwiatów. Śpiewają ptaki. 2- Uroki lata: czas dojrzewania, robi się coraz cieplej, zieleń stała się ciemniejsza. 3- Barwy jesieni: czas plonów, liście stają się kolorowe, opadają żołędzie, rosną grzyby 4- Zima w lesie: czas odpoczynku, dni są krótkie jest zimno i smutno, dzikim zwierzętom często brakuje jedzenia. Każdy z tematów można przeprowadzić oddzielnie, lub wszystkie razem w jednym terminie. Jednak dopiero wszystkie cztery prowadzone w odpowiednim czasie dają właściwy obraz znaczenia zmian jakie zachodzą w przyrodzie.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    261
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Białe, czerwone, zielone, żółte a nawet fioletowe. W kropki, w paski, gładkie a nawet kolczaste. Na ziemi, na drzewach, na liściach a nawet na innych żywych organizmach. Jadalne, niejadalne lub trujące. Królestwo grzybów to niezliczona liczba form, kształtów i kolorów. Zwykle mówiąc o grzybach mamy na myśli grzyby kapeluszowe. To jednak niewielka ich część. Na naszych zajęciach spróbujemy odpowiedzieć na pytania: Jak jest ich rola w przyrodzie? Jakie mają znaczenie dla człowieka? I po co nam właściwie grzyby?
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    322
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Trudno go wytłumaczyć, bo sam ekosystem należy do najbardziej złożonych. Mnóstwo „nudnych” definicji, dużo niezrozumiałej teorii i 4 godziny wykładów. To jednak bez znaczenia kiedy teorię i niezrozumiałe pojęcia przyswajasz w formie zabawy, a zamiast słuchać edukatorów sam dochodzisz do tego co to jest ekosystem. Pomogą Ci w tym mapy, komputery i kompasy. Uczestnicy tych zajęć twierdzą że to świetna zabawa.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    288
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Sarna to samica jelenia. Tak odpowiada znaczna większość uczestników zajęć zaraz na samym ich początku. Po czterech godzinach naszych starań, każdy z uczestników wie że to dwa odrębne gatunki które różnią się od siebie znacznie, choć łączy je pokrewieństwo. U nas każdy przez chwilę może być jeleniem lub jeśli zechce to małą, delikatną sarenką.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    321
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Klimat kształtuje las, a las ma wpływ na klimat – to wiedzą wszyscy, ale jak to się właściwie dzieje. Przy użyciu komputerów i prostych doświadczeń np. z odkurzaczem spróbujemy Was o tym przekonać.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    299
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Ponad 80% polskich lasów znajduje się w zarządzie Lasów Państwowych. Opiekę nad tymi lasami sprawują leśnicy. Jeśli skorzystasz z tych zajęć poznasz sekrety zawodu leśnika, dowiesz się że to nie tylko spacer po lesie i sadzebie, bądź wycinanie drzew. Skorzystasz z komputera, lornetki, lupy, mikroskopu. Zrozumiesz jak ważna jest matematyka w tym zawodzie. Narysujesz szkic i zrozumiesz że leśnik to nie myśliwy. ZAPRASZAMY.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    R562
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Jest to temat realizujący podstawowe wiadomości o lesie i łące. Zajęcia mają charakter warsztatowy. Podczas zajęć dzieci dowiedzą się wszystkiego o roślinach runa leśnego, czy w lesie można zbierać wszystkie rośliny? Temat zajęć zawiera podstawowe wiadomości ochronie przyrody w Polsce. Dzieci i młodzież poznają podstawowe rośliny i ich zastosowanie, a także samodzielnie przygotują swój własny zielnik. W zajęciach wykorzystujemy dary lasu, naturalne wyroby, oraz gry i zabawy aktywizujące. Zajęcia z edukacji przyrodniczo – leśnej przeznaczone dla dzieci i młodzieży z przedszkoli i szkół. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym i gospodarczym (tradycyjny zawód - leśnik, tradycyjny zawód - rolnik (na terenie folwarku znajduje się mini-muzeum maszyn rolniczych). Ponadto omawiane przez nas tematy: Dolina Baryczy - moja mała ojczyzna, wpływ człowieka na środowisko, wykorzystanie zasobów naturalnych, segregacja odpadów. Dostępne dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: czerwiec-październik,
  • dla kogo? 
    364
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Jest to temat realizujący podstawowe wiadomości o lesie. Dzieci poprzez zabawę uczą się w jaki łatwo i przyjemnie rozpoznać gatunki drzew wykorzystując w tym celu wszystkie zmysły. Nauka nowych gatunków drzew, krzewów i roślin zielnych oraz poznawanie fauny leśnej przerywana jest zabawami integracyjnymi i aktywizującymi. W zajęciach wykorzystujemy dary lasu, naturalne wyroby, oraz gry i zabawy aktywizujące. Zajęcia z edukacji przyrodniczo – leśnej przeznaczone dla dzieci i młodzieży z przedszkoli i szkół. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym i gospodarczym (tradycyjny zawód - leśnik, tradycyjny zawód - rolnik (na terenie folwarku znajduje się mini-muzeum maszyn rolniczych). Ponadto omawiane przez nas tematy: Dolina Baryczy - moja mała ojczyzna, wpływ człowieka na środowisko, wykorzystanie zasobów naturalnych, segregacja odpadów. Dostępne dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: czerwiec-październik,
  • dla kogo? 
    325
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Dzieci uczą się w jaki sposób wszystkimi zmysłami obserwować przyrodę. Wspólnie rozpoznajemy pospolite grzyby jadalne i trujące, staramy się zrozumieć znaczenie grzybów w przyrodzie i życiu człowieka. Dzieci poznają wielką różnorodność świata grzybów. W zajęciach wykorzystujemy dary lasu, naturalne wyroby, oraz gry i zabawy aktywizujące. Zajęcia z edukacji przyrodniczo – leśnej przeznaczone dla dzieci i młodzieży z przedszkoli i szkół. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym i gospodarczym (tradycyjny zawód - leśnik, tradycyjny zawód - rolnik (na terenie folwarku znajduje się mini-muzeum maszyn rolniczych). Ponadto omawiane przez nas tematy: Dolina Baryczy - moja mała ojczyzna, wpływ człowieka na środowisko, wykorzystanie zasobów naturalnych, segregacja odpadów. Dostępne dla osób niepełnosprawnych.
    sezonowe: czerwiec-listopad,
  • dla kogo? 
    295
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    pogadanka o rybach,projekcja film" Stawy milickie", omówienie autorskiej wizji filmu,omówienie gatunków ryb w Dolinie Baryczy"na przykladzie zdjęć , zajęcia plastyczne"Akwarium w słoiku"
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1276
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali 
    Zajęcia w żmigrodzkim Zespole Pałacowo-Parkowym dają jedyną w swoim rodzaju możliwość poczucia dawnego klimatu dworskiego. Dzieci i młodzież aktywnie uczestniczą w zwiedzaniu wieży mieszkalno-obronnej, zwanej basztą, jak i całego parku z ruinami zamku. Podczas zajęć uczestnicy zapoznają się nie tylko z walorami historyczno-krajoznawczymi tego miejsca, ale i całej Doliny Baryczy. Będą mieli możliwość zgłębienia wiedzy, poprzez przybliżenie im miejscowych ciekawostek w specjalnie przygotowanej prezentacji i poprzez czytanie legend. Przewidziane są także zajęcia plastyczne prowadzone przez profesjonalną instruktorkę-plastyka i mini quiz. Ciekawą edukacyjną zabawą w grupach jest także układanie puzzli o Dolinie Baryczy. Przebywając w żmigrodzkim parku, nie zabraknie spaceru zakończonego grillem. Dopełnieniem zajęć jest przekazanie każdemu uczestnikowi Certyfikatu Pobytu w Baszcie. Z uwagi na to, że zajęcia odbywają się kilku piętrach wieży, udział osób niepełnosprawnych jest utrudniony.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    483
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Uczestnicy dzieleni są na grupy przeprowadzaja inscenizację utworów z wykorzystaniem gestów, mimiki, ruchu, nastepnie uczestnicy recytyją wiersze o różnej tematyce i bawią sie w grę "zabawa ze słowami". Po tym wprowadzeniu uczestnicy układają wiersze o temtyce związanej z Doliną Baryczy. Na koniec zajęć wszyscy uczestnicy robią sobie selfie na tle własnej pracy.
    dostępność: stałe

1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-108 | 109-126 | 127-143 |

LISTA OŚRODKÓW Z OFERTAMI
Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij