BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

Poznaj Stawy Milickie - Kraina Niezwykłości.

Oferta Ośrodków, Autor: Stawy Milickie Centrum Edukacyjno-Turystyczne Naturum , Centrum Edukacyjno- Turystyczne "Naturum"
Poziom nauczania
 0/5
Miejsce realizacji zajęć: w terenie

Wycieczka piesza na trasie ścieżki przyrodniczej, przebiegająca między południowymi stawami przylegającymi do Rudy Sułowskiej. Uczestnicy zobaczą staw Płytki, Przydrożny, Trześniówkę dolną i górną oraz Żabiniec Duży a wszystko to w największym rezerwacie ornitologicznym w Polsce. Wyprawa trwająca około 2 godzin(w wolnym spacerowym tempie), na trasie ponad 5km, pozwala na przebywanie w niezwykle atrakcyjnym miejscu, gdzie kontakt z dziką przyrodą jest nieograniczony. Tutaj każda z pór roku ma swoją niepowtarzalną urodę. Będziemy znajdować się w ścisłym rezerwacie a dookoła ptasi raj. Przewodnik zapozna uczestników z historią Stawów Milickich, opowie o ptakach występujących w ponad 260 gatunkach, będzie prowadził przez ten niezwykły zaczarowany świat. Z lokalnych potencjałów oferta zachowuje i wykorzystuje następujące: - kulturalny - tradycyjny zawód rybaka stawowego; - historyczny - zabytki, przekazy historyczne; - przyrodniczy - zachowanie w rezerwacie, formy ochrony przyrody.
czas trwania ilość osób koszt dostępność
2 godz. od 1 do 40 osób 30 zł/osoba sezonowe:
kwiecień-listopad,
PLIKI ZASOBU
DODATKOWA OFERTA
Wyżywienie - Gospoda 8 Ryb, ognisko z kiełbaskami, plac zabaw, lornetki, rowery, kajaki, noclegi.
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
SŁOWA KLUCZOWE
Ruda Sułowska 20
56-300 Milicz Ruda Sułowska
KONTAKT
  • Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
  • Edukacja wczesnoszkolna
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    W zakresie poznawczego obszaru rozwoju. Uczeń osiąga umiejętność rozumienia legend, faktów historycznych, tradycji, elementów kultury materialnej i duchowej oraz pojęć i symboli z nimi związanych, takich jak: rodzina, dom, naród, ojczyzna, kraj.
    Treści nauczania:
    Uczeń chroni przyrodę, wskazuje wybrane miejsca ochrony przyrody oraz parki narodowe, pomniki przyrody w najbliższym otoczeniu – miejscowości, regionie.
    Uczeń rozpoznaje w swoim otoczeniu popularne gatunki roślin i zwierząt, w tym zwierząt hodowlanych, a także gatunki objęte ochroną.
    Uczeń przestrzega zasad obowiązujących we wspólnocie osób, której jest członkiem.
  • Klasy (IV-VI)
  • Historia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Chronologia historyczna. Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
    Chronologia historyczna. Umieszczanie procesów, zjawisk i faktów historycznych w czasie oraz porządkowanie ich i ustalanie związków przyczynowo- skutkowych.
    Tworzenie narracji historycznej. Konstruowanie ciągów narracyjnych przy wykorzystaniu zdobytych informacji źródłowych.
    Treści nauczania:
    Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
    Przyroda (Klasa (IV))
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Wiedza. Opanowanie podstawowego słownictwa przyrodniczego (biologicznego, geograficznego, z elementami słownictwa fizycznego i chemicznego).
    Wiedza. Poznanie różnych sposobów prowadzenia obserwacji i orientacji w terenie.
    Treści nauczania:
    Uczeń podaje przykłady wykorzystania zmysłów do prowadzenia obserwacji przyrodniczych.
    Uczeń stosuje zasady bezpieczeństwa podczas obserwacji i doświadczeń przyrodniczych.
  • Klasy (VII-VIII)
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych. Uczeń opisuje, porządkuje i rozpoznaje organizmy.
    Znajomość różnorodności biologicznej oraz podstawowych zjawisk i procesów biologicznych. Uczeń przedstawia i wyjaśnia zależności między organizmem a środowiskiem.
    Treści nauczania:
    Uczeń wskazuje żywe i nieożywione elementy ekosystemu oraz wykazuje, że są one powiązane różnorodnymi zależnościami.
    Uczeń opisuje cechy populacji (liczebność, zagęszczenie, rozrodczość, śmiertelność, struktura przestrzenna, wiekowa i płciowa) oraz dokonuje obserwacji liczebności, rozmieszczenia i zagęszczenia wybranego gatunku rośliny zielnej w terenie.
    Historia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Chronologia historyczna. Odróżnianie przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.
    Chronologia historyczna. Umieszczanie procesów, zjawisk i faktów historycznych w czasie oraz porządkowanie ich i ustalanie związków przyczynowo- skutkowych.
    Tworzenie narracji historycznej. Konstruowanie ciągów narracyjnych przy wykorzystaniu zdobytych informacji źródłowych.
    Treści nauczania:
    Uczeń poznaje historię i tradycje swojej okolicy i ludzi dla niej szczególnie zasłużonych; zna lokalne zabytki i opisuje ich dzieje.
  • Szkoła średnia
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Postawa wobec przyrody i środowiska.
    Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń podaje przykłady kilku gatunków, które udało się restytuować w środowisku
    Uczeń przedstawia podstawowe motywy ochrony przyrody (egzystencjalne, ekonomiczne, etyczne i estetyczne)
    Historia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Chronologia historyczna
    Uczeń porządkuje i synchronizuje wydarzenia z historii powszechnej oraz dziejów ojczystych; dostrzega zmienność i dynamikę wydarzeń w dziejach, a także ciągłość procesów historycznych.
    Treści nauczania:
  • Oferta dla dorosłych
OPINIE I KOMENTARZE  

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij