1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Ranking aktywności szkół  
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

Poznaj pracę leśniczego

Oferta Ośrodków, Autor: Malwina Fikus / Klaudyna Jędrasiewicz , PGL LP Nadleśnictwo Antonin - LKP "Lasy Rychtalskie"
Poziom nauczania
 0/5
 
Miejsce realizacji zajęć: w terenie i sali

Praca leśniczego to bardzo ciekawy i wymagający zawód. Każdy leśnik wie jak sadzić drzewa, jak o nie dbać i jak ścinać aby pozyskać dobry surowiec. Drewno jest surowcem odnawialnym powstaje z niego wiele produktów jak papier, panele, krzesła, drzwi itp. Żeby pozyskać takie drewno należy najpierw je wyhodować co trwa bardzo długo nawet kilkaset lat. Przybliżając pracę leśnika pokażemy jak zmierzyć wysokość drzewa, jego pierśnicę oraz przybliżymy temat sortymentacji i przerobu drewna. Oferta związana z potencjałem przyrodniczym i gospodarczym (tradycyjny zawód - leśnik. Zajęcia dostępne dla niepełnosprawnych
 
czas trwania ilość osób koszt dostępność
1 godz. od 10 do 30 osób bezpłatne stałe
SŁOWA KLUCZOWE
DODATKOWA OFERTA
OFERTA DODATKOWA
1.Organizacja ogniska bądź grilla w zależności od warunków pogodowych. Nadleśnictwo zapewnia rozpalenie ogniska/grilla (produkty żywnościowe we własnym zakresie uczestników).
2.Obok siedziby nadleśnictwa znajduje się Pałac Myśliwski Książąt Radziwiłłów oraz park w stylu angielskim otwarty dla zwiedzających. (Obecnie remont pałacu do jesieni).
3.Organizacja spaceru z leśnikiem po rezerwacie przyrody „Wydymacz”
4.Możliwość pobrania darmowej aplikacji „Ścieżka Antonin” na smartfona, która umożliwia lepsze poznanie walorów rezerwatu w domu lub osobiście na ścieżce.

Wszelkie informacje związane z ofertą edukacyjną można znaleźć na stronach:
http://www.antonin.poznan.lasy.gov.pl/
http://www.lkplasyrychtalskie.poznan.lasy.gov.pl/
http://sciezkaantonin.pl/
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
  • Klasy (IV-VI)
  • Przyroda (Klasa (IV))
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Wiedza. Poznanie różnych sposobów prowadzenia obserwacji i orientacji w terenie.
    Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce. Prowadzenie obserwacji i pomiarów w terenie w tym korzystanie z różnych pomocy: planu, mapy, lupy, kompasu, taśmy mierniczej, lornetki itp.
    Treści nauczania:
    Uczeń opisuje sposoby poznawania przyrody, podaje różnice między eksperymentem, doświadczeniem.
    Uczeń podaje nazwy przyrządów stosowanych w poznawaniu przyrody, określa ich przeznaczenie (lupa, kompas, taśma miernicza).
OPINIE I KOMENTARZE  

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij