1% PODATKUO PROGRAMIEKONTAKTLOGOWANIE / REJESTRACJAPRZYSTĄP DO PROGRAMUDODAJ ZASÓB
     
Pod lupą
dla kogo?
Opinia rodzica jest ważna
 
BAZA EDUKACYJNA
PRZEDSZKOLE KLASY I-III KLASY IV-VI GIMNAZJUM PONADGIMNAZJALNE
 
MATERIAŁ EDUKACYJNY OŚRODKI POZASZKOLNE BAZA WIEDZY / WIE
 

Tworzenie dekoracji z suszonych roślin

Oferta Ośrodków, Autor: Agnieszka i Jarosław Lesiakowie , Byliny i susz roślinny. Agnieszka Lesiak
Poziom nauczania
 0/5
 
Miejsce realizacji zajęć: w sali

Na zajęciach chcemy pokazać uczestnikom jak w prosty sposób wykonać piękne dekoracje z suszonych roślin. Podczas zajęć uczniowie dowiedzą się o sposobach utrwalania i suszenia roślin, właściwościach leczniczych oraz ich zastosowaniu np. w kuchni. Do tworzenia dekoracji podczas warsztatów wykorzystamy popularne rośliny zbożowe i oleiste. Uczestnicy samodzielnie wykonają dekoracje z suszonych roślin, które mogą mieć różny charakter: jesienne, świąteczne, wiosenne lub okolicznościowe. Zajęcia odbędą się w szkole, jeżeli sala jest odpowiednio dostosowana, oferta może być dostępna dla osób niepełnosprawnych. W kosztach oferty skalkulowany jest : dojazd do szkół, materiały do warsztatów : materiał roślinny, pistolety, klej, oraz udostępnienie niezbędnych narzędzi. Warsztaty przeprowadzamy w szkołach po poprzednim uzgodnieniu z nauczycielem. Wskazania do grantów edukacyjnych: kulturalny (np. tradycje i obrzędy, legendy, tradycyjne zawody) oraz przyrodniczy.
 
czas trwania ilość osób koszt dostępność
2 godz. od 15 do 25 osób 30 zł/osoba sezonowe:
październik-grudzień,
SŁOWA KLUCZOWE
DODATKOWA OFERTA
Jeżeli szkoła posiada sprzęt multimedialny możemy zaprezentować zdjęcia przedstawiające naszą pracę od momentu uprawienie ziemi, zasiewu roślin, wegetacji, zbioru , suszenia i tworzenia dekoracji.

Uczestnicy warsztatów będą mogli nieodpłatnie zabrać wykonane dekoracje.
MATERIAŁY MULTIMEDIALNE
LINKI ZEWNĘTRZNE
Gimnazjalna 10a/10
63-430 Odolanów
KONTAKT
Agnieszka Lesiak
698 249 964
  • Klasy (IV-VI)
  • Godzina wychowawcza
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Plastyka
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Opanowanie zagadnień z zakresu języka i funkcji plastyki; podejmowanie działań twórczych, w których wykorzystane są wiadomości dotyczące formy i struktury dzieła.
    Doskonalenie umiejętności plastycznych – ekspresja twórcza przejawiająca się w działaniach indywidualnych i zespołowych.
    Treści nauczania:
    Uczeń rozróżnia cechy i rodzaje kompozycji w naturze oraz w sztukach plastycznych (odnajduje je w dziełach mistrzów, a także w tworach i zjawiskach przyrody); tworzy różnorodne układy kompozycyjne na płaszczyźnie i w przestrzeni(kompozycje otwarte i zamknięte, rytmiczne, symetryczne, statyczne i dynamiczne); ustala właściwe proporcje poszczególnych elementów kompozycyjnych, umiejętnie równoważy kompozycję, wykorzystując kształt i kontrast for.
    Uczeń charakteryzuje pozostałe środki wyrazu artystycznego, takie jak: linia, plama, faktura; wykorzystuje wskazane środki w działaniach plastycznych (kompozycjach z wyobraźni i transpozycji natury).
    Uczeń w zadaniach plastycznych interpretuje obserwowane przedmioty, motywy i zjawiska, stosując środki wyrazu zgodnie z własnym odczuciem; w wyższych klasach podejmuje również próby rysunkowego studium z natury.
    Uczeń projektuje graficzne formy użytkowe (zaproszenie, okładka, plakat); kształtuje przestrzenne formy dekoracyjne i scenograficzne – indywidualnie i w zespole; umiejętności te wykorzystuje w przygotowywaniu imprez i uroczystości szkolnych, np. powiązanych z kalendarzem różnego typu świąt.
    Uczeń podejmuje działania z zakresu estetycznego kształtowania otoczenia; projektuje i realizuje formy dekoracyjne, podnoszące estetykę otoczenia (wykorzystuje elementy gotowe, aranżując własny pokój, np. projektując nakrycie stołu na uroczystość rodzinną z wykorzystaniem m.in. dekoracji kwiatowej; uwzględnia zasady estetyki podawania potraw).
    Przyroda (Klasa (IV))
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Wiedza. Poznanie różnych sposobów prowadzenia obserwacji i orientacji w terenie.
    Umiejętności i stosowanie wiedzy w praktyce. Wykonywanie obserwacji i doświadczeń zgodnie z instrukcją (słowną, tekstową i graficzną), właściwe ich dokumentowanie i prezentowanie wyników.
    Kształtowanie postaw – wychowanie. Dostrzeganie wielostronnej wartości przyrody w integralnym rozwoju człowieka.
    Kształtowanie postaw – wychowanie. Rozwijanie wrażliwości na wszelkie przejawy życia.
    Kształtowanie postaw – wychowanie. Doskonalenie umiejętności w zakresie komunikowania się, współpracy i działania oraz pełnienia roli lidera w zespole.
    Kształtowanie postaw – wychowanie. Przyjmowanie postaw współodpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego przez: właściwe zachowania w środowisku przyrodniczym, współodpowiedzialność za stan najbliższej okolicy, działania na rzecz środowiska lokalnego, wrażliwość na piękno natury, a także ładu i estetyki zagospodarowania najbliższej okolicy, świadome działania na rzecz ochrony środowiska przyrodniczego i ochrony przyrody.
    Treści nauczania:
    Uczeń podaje przykłady wykorzystania zmysłów do prowadzenia obserwacji przyrodniczych.
    Uczeń stosuje zasady bezpieczeństwa podczas obserwacji i doświadczeń przyrodniczych.
    Uczeń obserwuje i podaje nazwy typowych organizmów łąki i pola uprawnego, podaje ich znaczenie dla człowieka.
    Technika
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu). Komunikowanie się językiem technicznym.
    Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu). Opracowanie planu pracy (nazywanie czynności technologicznych, uzasadnianie potrzeby zachowania odpowiedniej kolejności czynności technologicznych, szacowanie czasu potrzebnego na wykonanie poszczególnych czynności).
    Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu). Organizowanie stanowiska pracy (dobór narzędzi, przyrządów i urządzeń do obróbki danego materiału).
    Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu). Planowanie i wykonywanie pracy o różnym stopniu trudności.
    Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu). Poszanowanie zasad i norm regulujących proces wytwarzania wytworu technicznego (regulamin pracowni, zasady BHP, współpraca w grupie, kontrakt).
    Planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu). Wartościowanie własnych możliwości w zakresie planowania, wykonywania i modernizacji tworzonych wytworów.
    Przyjmowanie postawy proekologicznej. Kształtowanie umiejętności segregowania i wtórnego wykorzystania odpadów znajdujących się w najbliższym otoczeniu.
    Rozwijanie kreatywności technicznej. Przyjmowanie postawy twórczej, racjonalizatorskiej.
    Treści nauczania:
    Uczeń racjonalnie gospodaruje różnorodnymi materiałami.
    Uczeń rozróżnia i stosuje zasady segregowania i przetwarzania odpadów z różnych materiałów oraz elementów elektronicznych.
    Uczeń dostosowuje rodzaj obróbki do przewidzianego efektu końcowego.
  • Klasy (VII-VIII)
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Posługiwanie się informacjami pochodzącymi z analizy materiałów źródłowych. Uczeń wykorzystuje różnorodne źródła i metody pozyskiwania informacji.
    Postawa wobec przyrody i środowiska. Uczeń prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych.
    Postawa wobec przyrody i środowiska. Uczeń opisuje i prezentuje postawę i zachowania człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Treści nauczania:
    Różnorodność i jedność roślin. Rośliny nagonasienne. Uczeń rozpoznaje przedstawicieli rodzimych drzew nagonasiennych.
    Różnorodność i jedność roślin. Rośliny okrytonasienne. Uczeń dokonuje obserwacji rośliny okrytonasiennej (zdjęcia, ryciny, okazy żywe), rozpoznaje jej organy i określa ich funkcje (korzeń, łodyga, liść, kwiat).
    Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Plastyka (Klasy (IV-VII))
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Opanowanie zagadnień z zakresu języka i funkcji plastyki; podejmowanie działań twórczych, w których wykorzystane są wiadomości dotyczące formy i struktury dzieła.
    Doskonalenie umiejętności plastycznych – ekspresja twórcza przejawiająca się w działaniach indywidualnych i zespołowych.
    Treści nauczania:
    Uczeń rozróżnia cechy i rodzaje kompozycji w naturze oraz w sztukach plastycznych (odnajduje je w dziełach mistrzów, a także w tworach i zjawiskach przyrody); tworzy różnorodne układy kompozycyjne na płaszczyźnie i w przestrzeni(kompozycje otwarte i zamknięte, rytmiczne, symetryczne, statyczne i dynamiczne); ustala właściwe proporcje poszczególnych elementów kompozycyjnych, umiejętnie równoważy kompozycję, wykorzystując kształt i kontrast for.
    Uczeń charakteryzuje pozostałe środki wyrazu artystycznego, takie jak: linia, plama, faktura; wykorzystuje wskazane środki w działaniach plastycznych (kompozycjach z wyobraźni i transpozycji natury).
    Uczeń w zadaniach plastycznych interpretuje obserwowane przedmioty, motywy i zjawiska, stosując środki wyrazu zgodnie z własnym odczuciem; w wyższych klasach podejmuje również próby rysunkowego studium z natury.
    Uczeń projektuje graficzne formy użytkowe (zaproszenie, okładka, plakat); kształtuje przestrzenne formy dekoracyjne i scenograficzne – indywidualnie i w zespole; umiejętności te wykorzystuje w przygotowywaniu imprez i uroczystości szkolnych, np. powiązanych z kalendarzem różnego typu świąt.
    Uczeń podejmuje działania z zakresu estetycznego kształtowania otoczenia; projektuje i realizuje formy dekoracyjne, podnoszące estetykę otoczenia (wykorzystuje elementy gotowe, aranżując własny pokój, np. projektując nakrycie stołu na uroczystość rodzinną z wykorzystaniem m.in. dekoracji kwiatowej; uwzględnia zasady estetyki podawania potraw).
    Przedmioty uzupełniające (zajęcia artystyczne, zajęcia techniczne)
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
  • Szkoła średnia
  • Biologia
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Postawa wobec przyrody i środowiska.
    Uczeń rozumie znaczenie i konieczność ochrony przyrody; prezentuje postawę szacunku wobec siebie i wszystkich istot żywych; opisuje postawę i zachowanie człowieka odpowiedzialnie korzystającego z dóbr przyrody.
    Poszukiwanie, wykorzystanie i tworzenie informacji.
    Uczeń odbiera, analizuje i ocenia informacje pochodzące z różnych źródeł, ze szczególnym uwzględnieniem prasy, mediów i Internetu.
    Treści nauczania:
    Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Treści nauczania:
    Podstawy przedsiębiorczości
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Planowanie i kariera zawodowa.
    Uczeń opisuje mocne strony swojej osobowości; analizuje dostępność rynku pracy w odniesieniu do własnych kompetencji i planów zawodowych.
    Treści nauczania:
    Uczeń analizuje własne możliwości znalezienia pracy na rynku lokalnym, regionalnym, krajowym i europejskim;
    Przedmioty uzupełniające - zajęcia artystyczne, historia i społeczeństwo, ekonomia w praktyce, przyroda
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Przyroda
    Zajęcia artystyczne
    Treści nauczania:
    Wiedza o kulturze
    Podstawa programowa
    Cele ogólne:
    Tworzenie wypowiedzi.
    Uczeń tworzy wypowiedzi, celowo posługując się różnymi mediami (słowo mówione i pisane, obraz malarski, fotograficzny, filmowy, dźwięk, widowisko, środki multimedialne); aktywnie współtworzy kulturę lokalną (szkoły, dzielnicy, miejscowości).
    Treści nauczania:
    Uczeń organizuje proste działania o charakterze kulturalnym (spotkanie z twórcą kultury, przedsięwzięcie artystyczne, prezentacja własnych zainteresowań, tradycji lokalnej lub regionalnej)
OPINIE I KOMENTARZE  

Unia Europejska, Europejski Fundusz Rybacki. Zadania realizowane przez Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Doliny Baryczy", współfinansowany przez Unię Europejską ze środków finansowych Europejskiego Funduszu Rybackiego zapewniają inwestycję w zrównoważone rybołówstwo w ramach środka 4.2. Wsparcie na rzecz współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej w ramach Programu Operacyjnego "Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013".

CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij