WIE2018 "Ciekawe miejsca Doliny Baryczy- Cudze chwalicie swego nie znacie"Przegląd małych form teatralnych.
Baza Wiedzy / WIE, Autor: Izabela Winiecka , Szkoła Podstawowa w Pawłowie 0/5
Grupa wiekowa: Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
Uczniowie inscenizują legendę z Granowca "Wrota Piekieł", układają puzle z Doliny Baryczy i opowiadają z pacynkami legendy z Doliny Baryczy.
Przedstawienie przygotowali uczniowie z Zespołu Szkół w Pawłowie. Brały w nim udział dzieci uczestniczące w świetlicy szkolnej w wieku od 7 do 9 lat. W doborze inscenizacji korzystaliśmy z legend Doliny Baryczy pt. "Grabkowe bajanie z Doliny Baryczy". Wszystkie legendy były na swój sposób ciekawe, ale uznaliśmy, że najlepiej będzie przedstawić legendę z bliższej miejscowości czyli Granowca. W legendzie pt. "Wrota Piekieł" występują Bronek i Franek (służący z dworu), Pan, Czarna postać, Ognisty koń, drzewa. Legenda opowiada o stawie, który znajduje się niedaleko Granowca i z którym do dziś wiąże się różne, dziwne, a zarazem straszne historie. Podobno staw jest przeklęty. W legendzie została poruszona jedna opowieść, ale miejscowi ludzie do dziś opowiadają o młodej parze, która zginęla przejeżdżając koło stawu. Celem inscenizacji była twórcza, kreatywna zabawa, Poznanie ciekawych miejsc, Rozwijanie umiejętności opowiadania, czytania i zabawy. Poznanie z narzędziami technologicznymi. Pokazanie piękna okolic, w których mieszkamy i uzmysłowienia dzieciom, że Dolina Baryczy wiąże się z ciekawymi miejscami i legendami. Uczniowie bardzo chętnie utożsamiają się z pacynkami opowiadając nimi. Przełamują swoją nieśmiałość i wzbogacają zasób słownictwa. Układając puzle uczą się współpracy w grupie.
Materiały w tym zasobie udostępnione zostają na licencji:
Bez Utworów Zależnych (ang. No Derivative Works (ND)) zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie tylko dokładnych (dosłownych) kopii dzieła, niedozwolone jest jego zmienianie i tworzenie na jego bazie pochodnych. |
PODKATEGORIE
WIE Wyjątkowe Inicjatywy Edukacyjne |
Zasób biorący udział w inicjatywie: