Poznaj bociany - warsztaty ceramiczne
Oferta Ośrodków, Autor: Barbara Wojciechowska , Gminny Ośrodek Kultury w Przygodzicach| Poziom nauczania | 




 0/5Miejsce realizacji zajęć: w sali
Zajęcia ceramiczne, w trakcie których uczestnicy wykonają glinianą figurkę bociana - symbolu Gminy Przygodzice.
Wprowadzeniem do zajęć będzie krótki film o życiu bocianów, prezentujący podstawowe informacje o tych ptakach w przystępnej i ciekawej formie. W miesiącach wiosennych i letnich, zajęcia zostaną uzupełnione odbywającą się na żywo transmisją z bocianiego gniazda w Przygodzicach.
Do dyspozycji uczestników przygotowane są gotowe prace w celu inspiracji. Są to formy zróżnicowane pod kątem skomplikowania, tak by odpowiadać na potrzeby różnych grup wiekowych i możliwości manualnych.
Owocem zajęć jest statuetka bociana, która w ciągu kilku tygodni zostanie wypalona i wysłana do uczestników zajęć. To niezwykła pamiątka ciekawie i kreatywnie spędzonego czasu.
					
				
					
					| czas trwania | ilość osób | koszt | dostępność | 
| 90 min. | od 8 do 14 osób | 60 zł/osoba | stałe | 
- kulturalny
 - przyrodniczy
 
- bioróżnorodność
 
- Możliwe jest wykonanie dodatkowego szkliwienia pracy podczas wypalania. Dopłata 20zł.
- Zapraszamy także większe grupy - w przypadku przekroczenia górnego limitu uczestników, zajęcia odbędą się w małej sali widowiskowej GOK (ta sama lokalizacja)
- Zapraszamy także większe grupy - w przypadku przekroczenia górnego limitu uczestników, zajęcia odbędą się w małej sali widowiskowej GOK (ta sama lokalizacja)
				Wrocławska 52
63-421 Przygodzice
63-421 Przygodzice
KONTAKT
- Przedszkole
 - Edukacja wczesnoszkolna (I-III)
 - Klasy (IV-VI)
 - Klasy (VII-VIII)
 - Oferta dla dorosłych
 
Wychowanie przedszkolne
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								Wspieranie  wielokierunkowej  aktywności  dziecka  poprzez  organizację  warunków sprzyjających  nabywaniu  doświadczeń  w  fizycznym,  emocjonalnym,  społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju.
Wzmacnianie  poczucia  wartości,  indywidualność,  oryginalność  dziecka  oraz  potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.
Treści nauczania:
						
						Edukacja wczesnoszkolna
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność  obserwacji  faktów,  zjawisk  przyrodniczych,  społecznych i  gospodarczych,  wykonywania  eksperymentów  i  doświadczeń,  a  także  umiejętność formułowania wniosków i spostrzeżeń.
W zakresie poznawczego obszaru rozwoju.
Uczeń osiąga umiejętność  rozumienia  zależności  pomiędzy  składnikami  środowiska przyrodniczego.
Treści nauczania:
						
						Przyroda (Klasa (IV))
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								Kształtowanie postaw – wychowanie. 
Dostrzeganie wielostronnej wartości przyrody w integralnym rozwoju człowieka.
Treści nauczania:
						
						Biologia
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								Planowanie  i  przeprowadzanie  obserwacji  oraz  doświadczeń;  wnioskowanie w oparciu o ich wyniki. 
Uczeń określa  problem  badawczy,  formułuje  hipotezy,  planuje  i  przeprowadza  oraz dokumentuje obserwacje i proste doświadczenia biologiczne.
Posługiwanie  się  informacjami  pochodzącymi  z  analizy  materiałów  źródłowych. 
Uczeń posługuje się podstawową terminologią biologiczną.
Treści nauczania:
						Uczeń uzasadnia konieczność ochrony różnorodności biologicznej.
Godzina wychowawcza - wybierz z dodatkowym przedmiotem nauczania powiązanym z tematem lekcji
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								
						Treści nauczania:
						
						Plastyka (Klasy (IV-VII))
							Podstawa programowa
								Cele ogólne:
								Opanowanie  zagadnień  z  zakresu  języka  i  funkcji plastyki;  podejmowanie  działań twórczych, w których wykorzystane są wiadomości dotyczące formy i struktury dzieła.
Doskonalenie  umiejętności  plastycznych  –  ekspresja  twórcza  przejawiająca  się w działaniach indywidualnych i zespołowych.
Opanowanie  podstawowych  wiadomości  z  zakresu  kultury  plastycznej,  jej  narodowego i ogólnoludzkiego dziedzictwa kulturowego.
Treści nauczania:
						Uczeń w  zadaniach  plastycznych  interpretuje  obserwowane  przedmioty,  motywy  i zjawiska, stosując środki wyrazu zgodnie z własnym odczuciem; w wyższych klasach podejmuje również próby rysunkowego studium z natury.
						
							
						
						
								
								
								
								
										
										
										
										
										