STREFA DZIECI

BAZA EDUKACYJNA

Przedszkole

Klasy I-III

Klasy IV-VIII

Ponadpodstawowe

Dorośli

OSRODKI POZASZKOLNE
WSZYSTKIE AKTUALNE OFERTY
  • dla kogo? 
    1485
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    -Podczas zajęć Dzieci dowiadują ciekawych informacji o Dolinie Baryczy, a to wszystko dzieje się podczas gry terenowej. Druga część warsztatów to dekoracja własnej drewnianej ryby z Doliny Baryczy. Wskazanie do grantów:przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione). Zajęcia odbywają się w pomieszczeniach przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.. Wskazania do grantów: lokalny potencjał gospodarczy, przeciwdziałanie skutkom zmian klimatu: gospodarka odpadami, świadome zakupy.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    2203
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Warsztaty podzielone są na 2 części, w terenie oraz w naszej Warsztatowni. Podczas zajęć Uczestnicy zdobywają informacje o uroczej Dolinie Baryczy, rozmawiamy o sekretnym życiu roślin. Kolejnym etapem jest stworzenie własnego, oryginalnego małego lasu w szkle, który będzie ozdobą własnego pokoju. Wskazanie do grantów:przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).Zajęcia odbywają się w pomieszczeniach przystosowanych dla osób niepełnosprawnych. Wskazania do grantów: lokalny potencjał gospodarczy, przeciwdziałanie skutkom zmian klimatu: gospodarka odpadami, świadome zakupy.
    sezonowe: marzec-grudzień,
  • dla kogo? 
    1619
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    PROGRAM WYKORZYSTUJE LOKALNY POTENCJAŁ KULTURALNY, HISTORYCZNY I PRZYRODNICZY. Milickie Legendy to program w formie gry fabularnej. Uczestnicy wybierają jeden z dostępnych tematów (1.)„Jak obudzić zamek?” lub (2.)„Magiczny Sznur Pereł”. W programie 1. uczestnicy wyruszają w wyobrażoną wędrówkę poprzez uśpiony zamek, pełen magicznych niebezpieczeństw. Stają się bohaterami historycznej opowieści - konstruują zamkowe wieże, magiczne przedmioty i tworzą kolory z naturalnych barwników. Program 2. nawiązuje do legendy zaginionego sznura pereł Hrabiny Maltzan, a uczestnicy mają za zadanie przywrócić jego magiczną moc. W tym celu sami stają się bohaterami opowieści i przenoszą się do świata leśnych skrzatów i troli. Każdy koral reprezentuje inną umiejętność, którą dzieci muszą zdobyć - tropią leśne zwierzęta, rozpoznają zapachy, sporządzają magiczne mikstury, konstruują instrumenty i tworzą spektakl. OFERTA JEST DOSTĘPNA DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1455
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    rekomendacja do grantu PROGRAM WYKORZYSTUJE LOKALNY POTENCJAŁ KULTURALNY I PRZYRODNICZY. Warsztaty Twórczo w Recyklingu są zajęciami twórczego rozwiązywania problemów. Uczestnicy pracując metodą design thinking projektują przedmioty, które są odpowiedzią na wybrane problemy społeczne w Dolinie Baryczy. Poznają zasady ekodizajnu, oszczędzania wody, dbania o środowisko. Do prototypów wykorzystują materiały recyklingowe. Warsztaty zachęcają dzieci do krytycznego analizowania otaczających je produktów i do zadawania sobie pytania: czy rzeczy, które nas otaczają, zaprojektowane są dobrze czy może źle? Program rozwija w dzieciach wielorakie inteligencje, w szczególności przestrzenno-wizualną, przyrodniczą i interpersonalną. W cenie: program edukacyjny, seans filmowy Dolina Paproci z poczęstunkiem (popcorn + naturalny nektar owocowy z Doliny Baryczy) i zakupy w sklepiku Starej Bombkarni. OFERTA JEST DOSTĘPNA DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1083
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Warsztaty w sali:15 min. prelekcja, potem praca z materiałami pokazującymi wyniki kartowania zespołów ptaków lęgowych w rożnych typach lasów. Na ich podstawie, uczniowie przygotowują listę gatunków i ilość par lęgowych zasiedlających dane środowisko, oraz wyciągają wnioski dotyczące powiązania zasobności siedliska i związanych z nim zespołów ptaków. Na podstawie wiedzy zdobytej w szkole samodzielnie opisują poszczególne typy lasu. Uczniowie mają za zadanie powiązać różne praca leśne (ich terminy, zakres) z zagrożeniami jakie niosą ptakom leśnym. Czas trwania 1,5 godz. Wiosną zajęcia kończą się wyjściem w teren, aby poznać głosy pospolitych gatunków ptaków leśnych i w terenie. Oferta oparta jest na potencjale przyrodniczym obszaru Natura 2000 Dolina Baryczy i skierowana szczególnie do uczniów technikum Leśnego, przyszłych gospodarzy tego terenu.
    sezonowe: marzec-maj, wrzesień-listopad,
  • dla kogo? 
    2197
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    rekomendacja do grantu PROGRAM WYKORZYSTUJE LOKALNY POTENCJAŁ KULTURALNY I PRZYRODNICZY. DOTYCZY PROBLEMATYKI PRZECIWDZIAŁANIA SKUTKOM KLIMATU. Jest rok 2050, planeta Ziemia umiera. Ludzie już wiedzą, że muszą zmienić swoje podejście do przyrody. Jest jeszcze szansa na jej uratowanie. Sukces tego wyzwania zależy od wiedzy i zaangażowania grupy ekspertów, którymi są uczestnicy zajęć! Zostają oni świadomymi mieszkańcami, jedynej ocalałej z klęski żywiołowej, krainy - Doliny Baryczy. Celem ich misji jest przygotowanie kodeksu ekozasad dla nowych mieszkańców - dotyczących odpowiedzialnej gospodarki wodnej, emisyjnej, odpadami oraz poszukiwanie źródeł energii odnawialnej. w ramach programu: warsztaty, film edukacyjny, przerwa na relaks i zakupy w Kawiarni KOM, mini poczęstunek OFERTA JEST DOSTĘPNA DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1449
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie, on-line 
    Pokaz autorskich zdjęć ptaków i ich gniazd oraz nauka rozpoznawania głosów ptaków na postawie nagrań i ich słownej transkrypcji. Śpiewy ptaków w tradycji ludowej i jego słowne interpretacje. Zajęcia połączone z multimedialnym pokazem oraz pokazem eksponatów. Zajęcia dostosowane do każdego etapu edukacji. Celem jest wzbogacenie wiedzy przyrodniczej i umiejętność rozpoznawania podstawowych gatunków ptaków w terenie na podstawie ich śpiewu lub głosu. Wskazanie do grantu: Oferta wykorzystuje lokalny potencjał przyrodniczy. Oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie gospodarka wodna - jakość wody. Oferta jest dostępna dla osób niepełnosprawnych. Zajęcia możliwe również w formie on - line.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1178
    Miejsce realizacji zajęć: w sali 
    Zajęcia w szkole macierzystej lub świetlicy . Podczas pierwszej części zajęć, uczestnicy dowiedzą się jak każdy z nas może przyczynić się do powstrzymania, lub przynajmniej ograniczenia zmian klimatu. Druga część będzie miała charakter warsztatowy. Uczestnicy w grupach opracują własne zobowiązania w codziennych czynnościach wobec zapobiegania zmianom klimatu związane np. ze zmniejszeniem zużycia energii, oszczędzania wody, papieru, wyboru transportu, segregacji odpadów, świadomego konsumenta itp. Wskazanie do grantów: oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie: odnawialne źródła energii, gospodarka emisyjna - czyste powietrze, gospodarka wodna, gospodarka odpadami, świadome zakupy itp.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    3407
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Lekcja w terenie odbywa się nad stawami rodzinnego gospodarstwa rybackiego w Rudzie Żmigrodzkiej. W trakcie zajęć uczestnicy poznają bioróżnorodność, historię i specyfikę rybactwa na obszarze Doliny Baryczy, a różnymi zmysłami odkrywają florę i faunę stawów. Do dyspozycji są lornetki, lupy, atlasy zwierząt i roślin. Na ścieżce przyrodniczej znajduje się 10 tablic dydaktycznych. Uczestnicy zajęć będą mieli również okazję zobaczyć z bliska, (a nawet dotknąć!) hodowanych u nas ryb oraz przyjrzeć się sprzętowi i strojowi rybaka. Ma też miejsce karmienie danieli w zagrodzie przywiezionymi przez uczestników marchewkami . Nieodzownym elementem zajęć jest także omówienie przykładów ekologicznych rozwiązań stosowanych w gospodarstwie (np. odnawialne źródła energii). Zielone lekcje składają się również z części rekreacyjnej. Wykorzystujemy tu lokalne potencjały: 1) przyrodniczy, 2) gospodarczy 3) historyczny
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1195
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Ścieżka została utworzona po to, by dzieci, młodzież i dorośli mogli zapoznać się z cyklem hodowli karpia, urządzeniami hydrotechnicznymi stosowanymi w gospodarce rybackiej, ziołolecznictwem, a także bogactwem flory i fauny stawów hodowlanych. Trasa została utworzona wokół stawu handlowego Jan, i ma długość 3,3 km. Na ścieżce znajduje się 8 tablic dydaktycznych i wiata turystyczna, z której można obserwować ptaki, oraz podsumować zajęcia WSKAZANIE: oferta wykorzystuje lokalny potencjał: przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione).
    sezonowe: kwiecień-wrzesień,
  • dla kogo? 
    1558
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Wycieczka w terenie połączona z nauką rozpoznawania naturalnych form powierzchni terenu (wydmy, terasy rzeczne, starorzecza itd.). Uczestnicy zaznajamiają się z niszczącą i budującą działalnością lądolodu, wód płynących, wiatru oraz powiązaniem form powierzchni terenu z glebami (profile glebowe). Preferowany teren: ścieżka przyrodnicza wokół Sułowa lub niebieski szlak pieszy Krośnice - Wiatraczne Wzgórze - Krośnice (największa różnorodność form terenu), możliwe także inne miejsca. Uczestnicy otrzymują kartę pracy i mapę. Wskazanie do grantu: Oferta wykorzystuje lokalny potencjał przyrodniczy. Oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie gospodarka wodna - jakość wody. Ze względu na trudności terenowe oferta niedostępna dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1889
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Zajęcia realizowane w rezerwacie "Stawy Milickie", zapoznające z podstawowymi gatunkami ptaków i roślin występującymi w rezerwacie, a także ze specyfiką stawu rybnego jako budowli hydrotechnicznej. Zajęcia połączone z obserwacją ptaków przez sprzęt optyczny (lornetki, luneta), wizytą na wieży widokowej lub czatowni oraz spacerem po groblach stawów. Najlepszy okres dla obserwacji ptaków to wiosna lub jesień. Możliwe różne trasy, długość dostosowana do poziomu wiekowego grupy. Uczestnicy otrzymują karty pracy. Wskazanie do grantu: Oferta wykorzystuje lokalny potencjał przyrodniczy. Oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie gospodarka wodna - jakość wody. Oferta jest dostępna dla osób niepełnosprawnych. Zajęcia oferowane również dla rodzin z dziećmi, które są zainteresowane ptakami.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    2011
    Miejsce realizacji zajęć: w terenie 
    Unikalna wycieczka w czasie, poznawanie miasta wraz z przewodnikiem w stroju średniowiecznego wędrownego barda i opowiadacza historii z lirą korbową. Przewodnik oprowadzi nas po mieście wśród zabytkowych kościołów w stroju z epoki. Podczas zwiedzania będzie również nam towarzyszył aktor przebrany za krasnala (skrzata) lub inną postać związaną z legendami miasta. Uczestnicy wycieczki zapoznają się z najbardziej znanymi legendami miasta, odnajdą miejsca z nimi związane a także odkryją widoczne dziś relikty miasta średniowiecznego i zapoznają się z jego elementami i jego funkcjonowaniem. Uczestnicy otrzymają karty pracy. Program może być realizowany w każdym mieście, również w Wielkopolsce, czy Wrocławiu, dostosowany jest do specyfiki miasta.Wskazanie do grantu: Oferta wykorzystuje lokalny potencjał kulturalny historyczny. Oferta dotyczy problematyki przeciwdziałania skutkom zmian klimatu w zakresie świadome zakupy. Oferta jest dostępna dla osób niepełnosprawnych.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    1785
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Warsztaty artystyczne. Wykonanie pracy przy pomocy młotków, gwoździ oraz sznurków. Tworzymy rybę, owady, ptaki z Doliny Baryczy. Warsztaty połączone z prelekcją na temat Krajobrazowego Parku Doliny Baryczy. Wskazanie do grantów:przyrodniczy (charakterystyczna dla obszaru flora i fauna, w tym gatunki i obszary chronione). Zajęcia odbywają się w pomieszczeniach przystosowanych dla osób niepełnosprawnych. Wskazania do grantów: lokalny potencjał gospodarczy, przeciwdziałanie skutkom zmian klimatu: gospodarka odpadami, świadome zakupy.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    4451
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    WARSZTATY KISZENIA dla dzieci i dorosłych (kapusta, ogórki, buraczki, czosnek, marchew). Przygotowanie i degustacja surówek z kiszonych warzyw z gospodarstwa. Omawiane tematy: Dolina Baryczy - moja mała ojczyzna, wpływ człowieka na środowisko, wykorzystanie zasobów naturalnych, dbanie o glebę, rola dżdżownic, segregacja odpadów, produkcja kompostu, pożyteczne chwasty (też jadalne), zdrowe odżywianie i mądre decyzje zakupowe, idea slow food, fair trade, krótki łańcuch dostaw, bezpośrednio od rolnika, w warzywniaku a nie w markecie, warzywa kiszone a budowanie odporności. Dostępne dla osób niepełnosprawnych. Wskazanie do grantów: odpowiedzialne zakupy (opakowania), świadome zakupy –krótki łańcuch dostaw, wsparcie lokalnej przedsiębiorczości, fair trade a zanieczyszczenie środowiska.
    sezonowe: kwiecień-październik,
  • dla kogo? 
    1018
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Cykl zajęć dla najmłodszych o zmienności pór roku i o znaczeniu tego zjawiska dla przyrody. W ramach cyklu proponujemy cztery tematy: 1- Zapachy wiosny: przyroda budzi się do życia, coraz więcej zapachów nas otacza. Kwitnie coraz więcej kwiatów. Śpiewają ptaki. 2- Uroki lata: czas dojrzewania, robi się coraz cieplej, zieleń stała się ciemniejsza. 3- Barwy jesieni: czas plonów, liście stają się kolorowe, opadają żołędzie, rosną grzyby 4- Zima w lesie: czas odpoczynku, dni są krótkie jest zimno i smutno, dzikim zwierzętom często brakuje jedzenia. Każdy z tematów można przeprowadzić oddzielnie, lub wszystkie razem w jednym terminie. Jednak dopiero wszystkie cztery prowadzone w odpowiednim czasie dają właściwy obraz znaczenia zmian jakie zachodzą w przyrodzie.
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    974
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Białe, czerwone, zielone, żółte a nawet fioletowe. W kropki, w paski, gładkie a nawet kolczaste. Na ziemi, na drzewach, na liściach a nawet na innych żywych organizmach. Jadalne, niejadalne lub trujące. Królestwo grzybów to niezliczona liczba form, kształtów i kolorów. Zwykle mówiąc o grzybach mamy na myśli grzyby kapeluszowe. To jednak niewielka ich część. Na naszych zajęciach spróbujemy odpowiedzieć na pytania: Jak jest ich rola w przyrodzie? Jakie mają znaczenie dla człowieka? I po co nam właściwie grzyby?
    dostępność: stałe
  • dla kogo? 
    953
    Miejsce realizacji zajęć: w sali, w terenie 
    Sarna to samica jelenia. Tak odpowiada znaczna większość uczestników zajęć zaraz na samym ich początku. Po czterech godzinach naszych starań, każdy z uczestników wie że to dwa odrębne gatunki które różnią się od siebie znacznie, choć łączy je pokrewieństwo. U nas każdy przez chwilę może być jeleniem lub jeśli zechce to małą, delikatną sarenką.
    dostępność: stałe

1-18 | 19-36 | 37-54 | 55-72 | 73-90 | 91-108 |

» Zgłoś uwagi
CMS, internetART
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.
Akceptuję
zamknij